Brzeziny    Małczewska 28

Komputerowa geometria kół

Jadąc samochodem czujesz ściąganie auta, opóźnioną reakcję samochodu na twoje ruchy kierownicą - to są najczęstrze symptomy niewłaściwie ustawionej geometrii kół. Wśród najczęstrzych przypadków niewłaściwej geometrii kół wymienić można:

 

  • naprawy związane z zawieszeniem samochodu, np.: amortyzatory, wahacze
  • wypadek komunikacyjny,
  • wjechanie w dziurę,
  • czy potocznie mówiąc zaliczenie pobocza.

Nie bagatelizuj problemu ponieważ może to wpłynąć na niespodziewane zachowanie samochodu na drodze, np.: możesz wpaść w poślizg.

 

Właściwie ustawiona geometria kół jest gwarantem bezpieczeństwa na drodze, pewnego prowadzenia auta, jak również zapewnia prawidłowe zużycie opon a co za tym idzie gwarantuje Ci oszczędność.

 

Zastanawiasz się na czym polega ustawienie geometrii kół? Opowiemy Ci jakie czynniki wpływają na właściwe ustawienie geometrii kół.

 

Po pierwsze:

Zbieżność, która najprościej mówiąc jest to położenie kół lub tylnich względem siebie. Gdy koła skierowane są do wewnątrz - zbieżność jest dodatnia, gdy koła skierowane są  na zewnątrz - zbieżność jest ujemna.

 

Po drugie:

Kąt pochylenia kół. Gdy patrzymy na auto z przodu lub z tyłu, to kątem tym jest kąt pomiędzy pionem a płaszczyzną koła. W przypadku gdy koło pochylone jest na zewnątrz -  mamy dodatni kąt pochylenia, jeżeli pochylone jest do wewnątrz -  mamy  kąt ujemny. Tylne koła, które  napędzają oś sztywną posiadają zazwyczaj kąt pochylenia równy 0 stopni, znów koła umieszczone na wahaczach mają niewielkie położenie ujemne.

 

Po trzecie:

Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy. Gdy patrzysz na auto z przodu lub z tyłu, znajdziesz go  pomiędzy sworzniem zwrotnicy a prostą pionową koła. W przypadku najnowszych aut mierzy się  linię przebiegającą przez oś obrotu sworzni podczas skrętu. Punkt przecięcia osi leży poniżej płaszczyzny jezdni, wtedy promień zataczania ujmowany jest jako dodatni, w przypadku gdy powyżej jako ujemny.

 

Po czwarte:

Kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy. Oglądając auto z boku, kąt ten zawarty między osią sworznia zwrotnicy a prostą pionową koła. W przypadku gdy punkt przecięcia osi sworznia zwrotnicy z podłożem wyprzedza punkt dotyku opony z podłożem - mamy wartość dodatnią zwaną wyprzedzeniem. W przeciwnym wypadku kąt ten jest ujemny zwany opóźnienieniem osi sworznia zwrotnicy.

 

 

Ustawiając geometrię kół zazwyczaj w pierwszej kolejności sprawdzamy sworznie wahaczy, następnie drążek kierowniczy i jego końcówki oraz silentbloki wahacza.

 

Jak widzisz służymy Ci fachową pomocą w zakresie ustawiania geometrii kół. Jesteśmy najlepsie dla Twojego samochodu a tym samym dla Twojej jazdy.

 

Posiadamy najnowocześniejsze urządzenia, gwarantujące właściwe ustawienie geometrii kół w samochodach osobowych do 3,5 tony, gwarantujących bezpieczną jazdę Tobie i Twojej rodzinie.

 

Posiadamy również urządzenia i fachowców, którzy ustawią geometrię kół w samochodach ciężarowych, która to zapewni Tobie i Twoim pracownikom komfort i bezpieczeństwo jazdy, jak również oszczędzi Ci częstej wymiany opon z powodu nadmiernego ździerania się ich.