Komputerowa geometria kół
Jadąc samochodem czujesz ściąganie auta, opóźnioną reakcję samochodu na twoje ruchy kierownicą - to są najczęstrze symptomy niewłaściwie ustawionej geometrii kół. Wśród najczęstrzych przypadków niewłaściwej geometrii kół wymienić można:
- naprawy związane z zawieszeniem samochodu, np.: amortyzatory, wahacze
- wypadek komunikacyjny,
- wjechanie w dziurę,
- czy potocznie mówiąc zaliczenie pobocza.
Nie bagatelizuj problemu ponieważ może to wpłynąć na niespodziewane zachowanie samochodu na drodze, np.: możesz wpaść w poślizg.
Właściwie ustawiona geometria kół jest gwarantem bezpieczeństwa na drodze, pewnego prowadzenia auta, jak również zapewnia prawidłowe zużycie opon a co za tym idzie gwarantuje Ci oszczędność.
Zastanawiasz się na czym polega ustawienie geometrii kół? Opowiemy Ci jakie czynniki wpływają na właściwe ustawienie geometrii kół.
Po pierwsze:
Zbieżność, która najprościej mówiąc jest to położenie kół lub tylnich względem siebie. Gdy koła skierowane są do wewnątrz - zbieżność jest dodatnia, gdy koła skierowane są na zewnątrz - zbieżność jest ujemna.
Po drugie:
Kąt pochylenia kół. Gdy patrzymy na auto z przodu lub z tyłu, to kątem tym jest kąt pomiędzy pionem a płaszczyzną koła. W przypadku gdy koło pochylone jest na zewnątrz - mamy dodatni kąt pochylenia, jeżeli pochylone jest do wewnątrz - mamy kąt ujemny. Tylne koła, które napędzają oś sztywną posiadają zazwyczaj kąt pochylenia równy 0 stopni, znów koła umieszczone na wahaczach mają niewielkie położenie ujemne.
Po trzecie:
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy. Gdy patrzysz na auto z przodu lub z tyłu, znajdziesz go pomiędzy sworzniem zwrotnicy a prostą pionową koła. W przypadku najnowszych aut mierzy się linię przebiegającą przez oś obrotu sworzni podczas skrętu. Punkt przecięcia osi leży poniżej płaszczyzny jezdni, wtedy promień zataczania ujmowany jest jako dodatni, w przypadku gdy powyżej jako ujemny.
Po czwarte:
Kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy. Oglądając auto z boku, kąt ten zawarty między osią sworznia zwrotnicy a prostą pionową koła. W przypadku gdy punkt przecięcia osi sworznia zwrotnicy z podłożem wyprzedza punkt dotyku opony z podłożem - mamy wartość dodatnią zwaną wyprzedzeniem. W przeciwnym wypadku kąt ten jest ujemny zwany opóźnienieniem osi sworznia zwrotnicy.
Ustawiając geometrię kół zazwyczaj w pierwszej kolejności sprawdzamy sworznie wahaczy, następnie drążek kierowniczy i jego końcówki oraz silentbloki wahacza.
Jak widzisz służymy Ci fachową pomocą w zakresie ustawiania geometrii kół. Jesteśmy najlepsie dla Twojego samochodu a tym samym dla Twojej jazdy.
Posiadamy najnowocześniejsze urządzenia, gwarantujące właściwe ustawienie geometrii kół w samochodach osobowych do 3,5 tony, gwarantujących bezpieczną jazdę Tobie i Twojej rodzinie.
Posiadamy również urządzenia i fachowców, którzy ustawią geometrię kół w samochodach ciężarowych, która to zapewni Tobie i Twoim pracownikom komfort i bezpieczeństwo jazdy, jak również oszczędzi Ci częstej wymiany opon z powodu nadmiernego ździerania się ich.